Jak sobie radzić z bólem zębów w nocy

Które środki do czyszczenia protez są warte polecenia?

Jeśli nie możesz spać, możesz pomyśleć o zastosowaniu herbaty z mięty pieprzowej lub płukanki z solą wodną. Słona woda ma właściwości antybakteryjne i może usunąć cząstki jedzenia i zanieczyszczenia. Możesz również użyć dostępnych bez recepty maści, które zawierają benzokainę, środek znieczulający. Ale uważaj – te leki nie są odpowiednie dla dzieci. Stosowanie herbaty z mięty pieprzowej przed pójściem spać pozwoli Ci uniknąć niekorzystnych skutków ubocznych.

Goździki mają właściwości przeciwzapalne

Leki zawierające goździki mają właściwości przeciwzapalne i znieczulające. Nałożenie olejku goździkowego na dotknięte miejsce może pomóc złagodzić ból i dyskomfort. Można również rozcieńczyć olejek goździkowy w oleju nośnym i stosować go jako płyn do płukania ust. Rozgniecione liście guawy mogą być również kojącym rozwiązaniem do pielęgnacji jamy ustnej. Dodatkowo pomagają one zwalczać choroby dziąseł. Picie ciepłej wody z dodatkiem sody oczyszczonej z goździkami może również pomóc złagodzić ból zęba w nocy.

Innym skutecznym naturalnym środkiem na ból zęba w nocy jest nakładanie olejku goździkowego lub zmiażdżonych goździków na bolący ząb. Nałożenie olejku goździkowego lub pasty bezpośrednio na bolący obszar może pomóc złagodzić ból. Możesz też zmielić całe goździki i zastosować olejek goździkowy za pomocą wacika. Jeśli nie chcesz używać goździków bezpośrednio, możesz również zastosować olejek z mięty pieprzowej, który ma podobne korzyści. Upewnij się jednak, że nie pozostawiasz goździka w ustach podczas snu, ponieważ jego czubek jest ostry.

Innym popularnym naturalnym środkiem na ból zęba w nocy jest nakładanie olejku goździkowego na dotknięte miejsce. Olejek zawiera aktywny składnik o nazwie eugenol, który odrętwia bolesny obszar. Możesz również zastosować olejek goździkowy nakładając go na kawałek gazy lub wacika. Niemniej jednak, musisz być ostrożny w stosowaniu olejku do ust, ponieważ może on powodować krwawienie, swędzenie oczu, a nawet niewydolność nerek.

Ibuprofen

Ibuprofen na ból zęba na noc to świetny pomysł, gdy nie możesz zasnąć z powodu silnego bólu zęba. Ból zęba jest zwykle spowodowany bakterią, która dostała się do wnętrza zęba. Środki przeciwbólowe pomogą zmniejszyć opuchliznę. Ważne jest, aby pamiętać, że przed przyjęciem leku należy skonsultować się z dentystą. Może on również podać dawkę, która będzie skuteczna w danym przypadku.

Na łagodny lub umiarkowany ból zęba odpowiednia może być dawka 400-800 miligramów ibuprofenu. Im większa dawka, tym mniejsza będzie jej skuteczność. Maksymalne dawki ibuprofenu nie powinny przekraczać 800 miligramów. W niektórych przypadkach może być potrzebna większa dawka. Jeśli ból utrzymuje się rano, należy rozważyć przyjęcie dodatkowej dawki ibuprofenu po południu.

Ibuprofen jest skutecznym środkiem przeciwzapalnym i przeciwbólowym. W porównaniu z acetaminofenem oferuje lepszą ulgę w bólu. Badacze stwierdzili, że 400-miligramowa dawka ibuprofenu zapewniała lepszą ulgę w bólu niż acetaminofen plus kodeina. Ibuprofen jest również lepiej tolerowany przez organizm.

Acetaminofen

Jeśli ból zęba pojawia się w nocy, acetaminofen może pomóc Ci zasnąć. Chociaż lek ten nie jest tak skuteczny jak opioidy, może jednak pomóc Ci uzyskać ulgę w bólu. NLPZ, do których należą aspiryna i naproksen, zmniejszają stan zapalny i mogą pomóc Ci poczuć się lepiej. Mają one również mniej skutków ubocznych niż acetaminofen.

Jeśli zdecydujesz się na przyjmowanie acetaminofenu na ból zęba podczas snu, pamiętaj, aby unikać dużych dawek. Lek ten może powodować uszkodzenie wątroby, zwłaszcza w połączeniu z alkoholem, dlatego pamiętaj, aby dokładnie przestrzegać zaleceń lekarza. Aspiryna i acetaminofen nie są przeznaczone do długotrwałego leczenia bólu. Ponadto długotrwałe stosowanie tych leków zwiększa ryzyko wystąpienia zawału serca, udaru mózgu lub podrażnienia żołądka.

Gdy boli Cię ząb, ważne jest, aby jak najszybciej podjąć środki łagodzące ból. Środki przeciwbólowe dostępne bez recepty mogą zmniejszyć ból o lekkim lub umiarkowanym nasileniu, ale ważne jest, aby przestrzegać instrukcji dotyczących dawkowania podanych na opakowaniu. W przypadku silnego bólu zęba konieczne może być zastosowanie silniejszych leków. Zastosowanie zimnego okładu może również pomóc w złagodzeniu bólu.

Herbata z mięty pieprzowej

Aktywny składnik mięty pieprzowej to mentol, który świetnie nadaje się do znieczulania bolesnych nerwów w zębach. Mięta pieprzowa ma również właściwości antybakteryjne, więc może zwalczać bakterie, które powodują ból zębów. Może być stosowany bezpośrednio do dotkniętego zęba, aby zapewnić ulgę. Możesz również zamieść torebkę herbaty wewnątrz ust, aby złagodzić ból. Herbata z mięty pieprzowej jest bardzo skuteczna w łagodzeniu bólu zęba, więc spróbuj jej chociaż raz!

Chociaż filiżanka herbaty z mięty pieprzowej może tymczasowo złagodzić ból, lepiej od razu udać się do dentysty. Chociaż te domowe sposoby dają tylko tymczasową ulgę, mogą nie działać w Twojej sytuacji. Na przykład, możesz mieć pęknięty ząb, który wymaga antybiotyków do wyleczenia. Dentysta będzie w stanie zapewnić trwałe rozwiązanie dla Twojego bólu. Poza tym lepiej od razu leczyć każdy problem, niż ryzykować utratę zęba w dłuższej perspektywie.

Herbata z mięty pieprzowej zawiera mentol, który jest naturalnym środkiem znieczulającym, mogącym złagodzić ból zęba. Schłodzoną torebkę herbaty miętowej można przyłożyć do bolącego zęba na około 20 minut. Torebki herbaty mają również właściwości przeciwbólowe, które pomagają złagodzić ból. Można je również stosować jako płukankę do ust. Należy jednak zachować ostrożność podczas stosowania herbaty miętowej, ponieważ zabarwia ona zęby.

Soda oczyszczona

Prostym rozwiązaniem na zmniejszenie wrażliwości zęba jest zastosowanie sody oczyszczonej. Jest to naturalny środek przeciwbólowy, który pomaga wyeliminować płytkę nazębną i bakterie. Wystarczy nałożyć odrobinę na dotknięty ząb za pomocą wilgotnej ściereczki. Możesz również użyć sody oczyszczonej do zrobienia płynu do płukania ust. Soda oczyszczona jest częstym składnikiem płynów do płukania ust i możesz ją wykorzystać na wiele sposobów. Wypróbuj te metody na uśmierzenie bólu zęba.

Aby zmniejszyć ból, możesz również użyć słonej wody. Jest to doskonały środek antyseptyczny, który znany jest z łagodzenia stanów zapalnych. Innym sposobem leczenia bólu zęba jest zastosowanie pasty z sody oczyszczonej. Pasta ta powinna mieć słabą konsystencję. Upewnij się, że roztwór sody oczyszczonej nie jest zbyt mocny, ponieważ kryształki mogą uszkodzić tkanki miękkie jamy ustnej i błony śluzowe. Należy również unikać połykania roztworu, który zawiera zbyt dużo sody oczyszczonej.

Można również spróbować metody octu i brązowego papieru, aby odwrócić uwagę od bólu. Alternatywnie możesz użyć mokrego wacika zanurzonego w roztworze soli i sody oczyszczonej. Ta mieszanka może pomóc zmniejszyć nacisk na ząb i pomóc Ci lepiej wypocząć. Metoda ta jest skuteczna w przypadku bólu zęba, który budzi Cię w nocy. Płyn do płukania ust z sodą oczyszczoną nie tylko uwolni Cię od bólu, ale także pomoże Ci lepiej spać. Ocet

Jeśli doświadczasz bólu w nocy, nie jesteś sam. Miliony ludzi cierpią z powodu bólu zębów. Ból zębów może być jeszcze trudniejszy do pokonania po kolacji, ponieważ właśnie zjadłeś obfity posiłek. Zimne, gorące lub zawierające skrobię pokarmy mogą pogorszyć ból. Twoje ciało jest zaprojektowane tak, aby pozostać w górze i być zajętym w ciągu dnia, ale kiedy leżysz, twój mózg jest podatny na ból. Z tego powodu ból może być jeszcze bardziej uciążliwy w nocy.

Jeden środek na ból zęba w nocy obejmuje moczenie wacika w occie. Możesz również spróbować nasączyć wacik kosmetyczny octem i przyłożyć go do bolącego zęba. Soda oczyszczona jest również świetnym naturalnym środkiem na ból zęba. Wystarczy umieścić w niej wacik i przytrzymać go przy bolącym zębie. Możesz również zrobić płyn do płukania ust z sodą oczyszczoną i wodą. To może zdziałać cuda w Twojej nocnej pielęgnacji zębów!

Czosnek to kolejny naturalny środek na ból zęba. Właściwości antybakteryjne czosnku mogą pomóc złagodzić ból. Możesz zmiażdżyć ząbki na pastę i nałożyć ją na bolący ząb. Alternatywnie, możesz żuć ząbek czosnku. Upewnij się, że wypłuczesz usta po użyciu czosnku. Jeśli nie możesz znaleźć naturalnego środka, zawsze możesz zdecydować się na środki przeciwbólowe dostępne bez recepty. Jeśli żadna z tych metod nie działa, spróbuj użyć mieszaniny olejku goździkowego i wody.

Brązowy papier

Jeśli cierpisz na ból zęba w nocy, istnieje kilka domowych sposobów, które mogą pomóc Ci poradzić sobie z bólem do czasu, gdy będziesz mógł udać się do dentysty. Metody te mają na celu zapewnienie tymczasowej ulgi w bólu zęba, abyś mógł wrócić do snu. Na przykład umieszczenie kawałka brązowego papieru na zębie zapobiegnie jego spuchnięciu i pogorszeniu się stanu w ciągu nocy. Dodatkowo nałożenie na ząb odrobiny sody oczyszczonej złagodzi nacisk i ból zęba i może pomóc Ci zasnąć.

Jeśli wolisz nie używać brązowego papieru do radzenia sobie z bólem zęba, możesz zastosować 3% nadtlenek wodoru na dotknięte miejsce. Ten roztwór zabije bakterie i złagodzi dyskomfort. Należy jednak pamiętać, że nie należy połykać roztworu – należy go po prostu wypluć. Po tym należy spłukać zwykłą wodą. Nitkowanie zębów może również pomóc Ci usunąć wszelkie zatkane cząstki jedzenia, które mogą być przyczyną bólu zębów w nocy.