Domowe sposoby na ból zęba z dziurą

Aby wyleczyć ból zęba z dziurą, wypróbuj kurkumę, która ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne. Wymieszaj proszek kurkumy z miodem i żuj go. Cytryna jest doskonałym środkiem na ból zęba i jest napakowana witaminą C. Umieść klin cytryny między zębami w pobliżu obszaru problemowego i ssij go, aż wycieknie trochę soku. Możesz również wziąć gorący prysznic lub wypluć klin cytryny.

Asafetyda z sokiem z cytryny lub olejem

Asafetyda, starożytna indyjska przyprawa, jest skutecznym środkiem na ból zęba z dziurą. Łyżeczkę tej przyprawy rozpuszczoną w letniej wodzie można przyłożyć do chorego zęba. Można również podgrzać niewielką ilość soku z cytryny lub oleju i przyłożyć do chorego zęba za pomocą wacika. Asafetyda ma właściwości antybakteryjne i przeciwbólowe, jest więc szybkim i skutecznym domowym środkiem na ból zęba.

Innym popularnym domowym środkiem na ból zęba z dziurą jest stosowanie czosnku. Czosnek ma właściwości antybakteryjne i przeciwzapalne, a po zmiażdżeniu uwalnia allicynę, związek, który zabija szkodliwe bakterie. Spróbuj nałożyć klin cytryny na dotknięte miejsce. Stosuj go tak często, jak to konieczne. Jeśli to nie zadziała, zastosuj łyżeczkę pasty z czosnku.

Chociaż nie ma długoterminowych domowych środków na ból zęba z ubytkiem, asafetyda w połączeniu z sokiem z cytryny lub olejem może przynieść tymczasową ulgę. Asafetyda może pomóc złagodzić ból spowodowany infekcją i może pomóc w zapobieganiu powstawania nowych ubytków. Jednak domowe sposoby na ból zęba z dziurą powinny być stosowane tylko w ostateczności, a przed zastosowaniem któregokolwiek z tych środków należy skonsultować się z lekarzem.

Inny domowy środek na ból zęba z dziurą obejmuje zmieszanie łyżeczki mirry z dwiema filiżankami wody. Mieszanka ta może być następnie użyta do wypłukania ust roztworem z pół szklanki wody. Innym rozwiązaniem jest użycie Vicks VaporRub. Nałóż Vicks VaporRub na obszar zęba, który jest bolesny.

Olejek goździkowy

Olejek goździkowy można zastosować na bolący ząb lub otaczający go obszar. Należy pozwolić, aby olejek pozostał na bolącym zębie przez 20 minut, a następnie go wypluć. Tego środka nie należy połykać, ale można żuć goździki, aby uwolnić olejki eteryczne. Ta metoda uśmierzania bólu zęba jest uznawana za najlepszą z dostępnych. Jednak nie u każdego może ona zadziałać.

W związku z tym FDA ocenia domowe sposoby leczenia z użyciem olejków eterycznych według dostępnych dowodów. Chociaż olejek goździkowy jest ogólnie bezpieczny w stosowaniu na skórę, może podrażniać i szczypać w ustach. Może również uszkodzić tkanki zęba. Dodatkowo spożywanie olejku goździkowego może być niebezpieczne, zwłaszcza dla dzieci. Może powodować zaburzenia równowagi płynów, uszkodzenia wątroby i drgawki. W związku z tym w przypadku odczuwania bólu zęba zaleca się natychmiastową konsultację z dentystą.

Innym skutecznym domowym sposobem na ból zęba z dziurą jest płukanie olejkiem goździkowym. Olejek ten jest doskonałym środkiem antyseptycznym i ma działanie odrętwiające. Pomoże również zmniejszyć obrzęk spowodowany przez bolący ząb. Spróbuj garnirować mieszanką przez około minutę, a następnie wypluć ją. Powtórz to w razie potrzeby. Środek będzie działał dobrze, jeśli najpierw przepłuczesz go ciepłą wodą.

Na szczęście istnieje wiele domowych sposobów na ból zęba z dodatkiem olejku goździkowego. Możesz kupić olejek goździkowy w lokalnym supermarkecie lub online na stronach e-commerce. Upewnij się, że rozcieńczasz olej przed zastosowaniem go bezpośrednio do zęba. W przeciwnym razie możesz spowodować więcej szkód. Jednak ten środek może pomóc Ci przejść czas, aż dentysta może umówić się na wizytę.

Liście platana

Świeże liście platana mają właściwości lecznicze. Mogą złagodzić ból w różnych sytuacjach, w tym ból zęba z dziurą. W zależności od nasilenia bólu zęba, można zastosować okład ze świeżych liści platana na to miejsce. Aby stworzyć okład, przeżuwaj świeży liść platana, rozbijając ściany komórkowe, aby uzyskać pastę. Przykryj okład całym liściem platana, najlepiej zielonym. Przyklejenie okładu bandażem zapobiegnie nadmiernemu oboleniu i może zmniejszyć opuchliznę i ból.

Młode liście platana mają dużą ilość minerałów i składników odżywczych. Dojrzałe liście platana są żylaste, więc dobrym sposobem na uczynienie ich bardziej smacznymi jest przecięcie ich na pół w poprzek i zblanszowanie, aby usunąć część goryczy. Liście platana są również dobrym środkiem na ogólne zapalenie jelit i rany. Herbata z liści platana jest również przydatna w przypadku bólu zęba z dziurką.

Czosnek, korzeń imbiru i liście babki płesznik to doskonałe domowe środki na ból zęba ze skażonymi dziąsłami. Czosnek, zwłaszcza zmiażdżone ząbki czosnku, to kolejny ziołowy środek skuteczny na ból zęba. Czosnek ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbakteryjne oraz pomaga zmniejszyć ból. Oba te środki są skuteczne na ból zęba z dziurą.

Rośliny lecznicze powodujące martwicę miazgi (tkanki przypominające mumię), które są odpowiedzialne za ból, są często stosowane w leczeniu tego stanu. Problem polega na tym, że stosowanie tych środków może prowadzić do dalszej próchnicy, co znów prowadzi do reinfekcji tkanek miazgi zęba. Chociaż istnieje wiele domowych sposobów na ból zęba z dziurą, nie wszystkie z nich okazały się skuteczne.

Olej z oregano

Nałożenie oleju z oregano na ząb może pomóc złagodzić ból. Olej z oregano jest naturalnym środkiem przeciwskurczowym i przeciwbakteryjnym i jest bardzo skuteczny w zmniejszaniu objawów bólu zęba. Olej można kupić w lokalnym supermarkecie lub na Amazon. Nałożenie go bezpośrednio na ząb pomoże zabić bakterie, które powodują ból. Kolejną zaletą oregano jest to, że jest to środek przeciwbólowy. Zawiera karwakrol, który jest związkiem zmniejszającym ból.

Nakładanie oleju z oregano bezpośrednio na dotknięty obszar nie jest zalecane, chyba że w bolącym zębie znajduje się dziura lub ropień. Ta metoda może zadziałać, ale trzeba być bardzo ostrożnym, ponieważ olejek w dużych dawkach jest toksyczny. U niektórych osób może wystąpić podrażnienie skóry, a olejek może kolidować z lekami. Ponadto może kolidować z lekami moczopędnymi, dlatego przed zastosowaniem oleju należy skonsultować się z lekarzem.

Można również nanieść olejek z oregano na wacik i przyłożyć go do chorego zęba. Olejek oregano może pomóc w bólu i zapaleniu spowodowanym bólem zęba. Można go zastosować na dotkniętym zębie lub na dziąsłach w jego pobliżu. To remedium jest również skuteczne w zmniejszaniu obrzęku i nieprzyjemnego zapachu. Należy unikać stosowania oleju z oregano dłużej niż dwa do trzech miesięcy.

Olejki eteryczne są wykorzystywane do celów leczniczych od wieków. Jeśli używasz ich do leczenia bólu zęba, ważne jest, aby wybrać olejki wysokiej jakości. Sprawdź na etykiecie składniki i upewnij się, że są one czyste i niezafałszowane. Stosując olejki, pamiętaj, aby rozcieńczyć je z olejem nośnym przed nałożeniem ich na ząb. Jeśli olejek nie pomaga, możesz przepłukać dotknięty ząb ciepłą lub chłodną słoną wodą.

Nadtlenek wodoru

Jednym z najprostszych domowych środków na ból zęba z dziurą jest zastosowanie ciepłej płukanki ze słonej wody. Można to zrobić z pół łyżeczki soli i filiżanki ciepłej wody. Sól pomoże zmniejszyć ból, a także poluzować wszelkie jedzenie utknięte między zębami. Innym nadtlenkiem wodoru domowym środkiem na ból zęba z dziurą jest zmieszanie nadtlenku wodoru z wodą. Ten roztwór pomoże zmniejszyć ból i stan zapalny.

Stosowanie okładów z lodu złagodzi ból i można je przyłożyć do zęba. Utrzymywanie głowy dziecka podniesionej pomoże zminimalizować obrzęk i kontrolować krwawienie. Innym domowym środkiem na ból zęba z dziurą jest zastosowanie 3% nadtlenku wodoru. Ten roztwór należy zmieszać z wodą i wypłukać po każdym zastosowaniu. Płyn do płukania ust wykonany z nadtlenku wodoru jest również doskonałym sposobem na złagodzenie dyskomfortu.

Ten sam roztwór nadtlenku wodoru może być użyty do płukania jamy ustnej w przypadku bólu zęba. Roztwór pomaga utrzymać bakterie w ryzach i zapobiega obrzękowi dziąseł. Zapobiegnie on również drenażowi ropnia. Ważne jest, aby pamiętać, że nadtlenek wodoru może być stosowany tylko w małych dawkach. W przypadku silnych bólów zębów należy szukać profesjonalnej pomocy.

Skutecznym sposobem na zmniejszenie bólu jest również roztwór nadtlenku wodoru stosowany do ust. Roztwór ten można nabyć w lokalnych aptekach lub sklepach spożywczych. Zaleca się rozcieńczyć go w wodzie, a następnie wypłukać po 30 sekundach. Można powtarzać ten zabieg kilka razy dziennie. Jest to łatwy sposób na uzyskanie tymczasowej ulgi w bólu, ale należy pamiętać, że nadtlenek wodoru powinien być stosowany tylko po konsultacji z dentystą.